Logistieke Roadshow 2022, thema: 'The trip of your drip'

Logistieke Roadshow 2022, thema: 'The trip of your drip'
Na twee succesvolle jaren gaat de Logistieke Roadshow ook dit jaar weer op pad. Vanaf september gaan er twee identieke roadshow vier weken lang op pad langs scholen door heel Nederland. Het betreft wederom een interactieve roadshow welke op maat is ontwikkeld voor VMBO & HAVO leerlingen tussen de 14 - 17 jaar oud. Het doel van deze roadshow is om te zorgen dat scholieren zich inschrijven voor een vervolgopleiding in de richting van logistiek. 

In Logistics Valley rijdt de karavaan in de weken
  • week 39: Regio NIjmegen
  • week 40: Rivierenland
  • week 41: Regio Liemers Achterhoek

Ook de HAN sluit vanuit de opleiding Logistics Management aan om deze opleiding op interactieve manier onder de aandacht te brengen. 
 
Het thema van deze editie luidt: ‘The trip of your drip’. Wat in straattaal ‘de reis van jouw merkkleding’ betekent. De logistiek rondom merkkleding staat tijdens deze roadshow dus centraal. Een nader te bepalen influencer wordt ook betrokken bij deze editie van de Logistieke Roadshow. 
 
Een of twee weken voordat de roadshow van start gaat worden de scholieren uitgenodigd voor een inspirerende masterclass op hun school. Deze masterclass zorgt voor ‘opwarming’ van de scholieren voor de Logistieke Roadshow.  Op de dag zelf gaan de leerlingen in groepsverband aan de slag met vier verschillende challenges. Onder de highscores zijn mooie prijzen zoals bluetooth speakers en draadloze oortjes te winnen. 
CHALLENGES
 

1. The Fastest Trip
Met een cargobike moeten pakketten met merkkleiding bij de influencer worden bezorgd. De scholieren worden beoordeeld op snelheid, teamwork, veiligheid en accuraatheid. 

2.  Knowledge is power

Logo’s van populaire kledingmerken vormen samen een grote vrachtwagen of een ander figuur uit de sector. Iedere Europallet is voorzien van een stuk van een puzzel. De influencer stelt via de iPad een aantal vragen over de logistieke sector aan de leerlingen. Pas hierna mag er worden gepuzzeld.
 
3. Plan the Trip
Verschillende influencers en artiesten willen bepaalde kledingstukken of accessoires voor belangrijke gelegenheden. Het is aan de scholieren om een planning te maken waardoor de influencers de artikelen op tijd krijgen.
 
4. Escape room
Er worden twee ruimtes boven in een grote trailer gemaakt. De eerste ruimte is ingericht als een kledingwinkel met rekken vol kleding en een verkoopbalie met kassa. Er is een code nodig om in het magazijn (volgende ruimte) te komen. In het magazijn is een kluis met daarin een Rolex. Deze kluis moet worden geopend zodat de Rolex vrijkomt en de influencers in stijl en op tijd naar zijn/haar feestje kan. Afhankelijk van de verschillende niveaus worden er hints gegeven om de moeilijkheid aan te passen.

De Logistieke Roadshow wordt op locatie begeleid door een team bestaande uit vier spelbegeleiders, één coördinator en één presentator.

Na afloop ontvangen de deelnemers een keykord met een kaartje die o.a. contactinformatie en/of informatie over vervolgopleidingen bevat.